Четвъртък, 28.03.2024, 13:57
Main » Ad Board » ДРЕВЕН ЕГИПЕТ И АФРИКА » Археология

Maria Nilsson - The crown of Arsinoë II
31.01.2012, 21:55
 
               
 
   Невероятно удоволствие е да представиш книга, която е нагледна илюстрация за това как се спечелва титлата "доктор на науките" в наистина европейска държава с наистина европейска култура, а резултатът впоследствие бива публикуван като ценна монография в престижно академично издателство. Докторската дисертация на Мария Нилсон от Департамента за исторически изследвания на Хуманитарния факултет (Faculty of Arts) към Университета в Гьотеборг- Швеция е едновременно увлекателен и обемист труд, който хармонично съчетава в себе си три направления: история, археология и изкуствознание. По-късно тя е публикувана от престижното оксфордско издателство за археология и история Oxbow Books.
    В центъра на образцовата монография е личността на Арсиное II (Ἀρσινόη) от династията на Птолемеите (305-30 г. пр. н.е.), съпруга (278-270 г. пр. н.е.) на египетския фараон от елинистичния период Птолемей  II Сотер (283-246 г. пр. н.е.) и нейните изображения с корона от храма на остров Филе, близо до Асуан. Основната теза на изследователката е, че Арсиное е била не просто царска съпруга, а и самовластен фараон, поради което трябва да бъде поставена в един ред със своите знаменити предшественички Хатшепсут (ок. 1508–1458 г. пр. н.е.), Нефертити (ок. 1391-1351  г. пр. н.е.) и наследничката си Клеопатра (ок. 69-30  г. пр. н.е.). Основание за това според нея дават откритите нейни изображения, на които тя е със специфична (в късен синкретичен стил) корона , съчетаваща в себе си елементи от няколко корони, които има право да носи единствено фараонът на Египет : Дешрет (короната на Долен Египет), Атеф (короната на Озирис) и Шути (короната на Амон). 
  В труда е направено подробно описание на египетските царски корони в динамичния исторически контекст на тяхното развитие, посочени са основните находки и персонажи илюстриращи отделните моменти и етапи. Направен е задълбочен анализ на данните, представляващ иконографска интрепретация с привличане на семиотична и пост-структуралистка методология и текстуална херменевтика. Разгледани са обстойно култът към обожествения фараон в общ план и конкретно култът към обожествената от египетските жреци Арсиное. 
 
- на английски език, от MEGA, формат PDF. Сваляне с ляв бутон (downloading by left button) и после през бутона Download.
 
 
КАТО ДИСЕРТАЦИЯ / AS A PH. D. DISSERTATION:
 
   Maria Nilsson - The crown of Arsinoë II. The creation and development of an imagery of authority, University of Göteborg. Faculty of Arts, Göteborg, 2010 - на английски език, от Göteborgs universitet- Humanistiska fakulteten, формат формат PDF, файлът не е архивиран. Сваляне с ляв бутон и после през бутона Visa/Öppna / Downloading with left button, after from the button Visa/Öppna 
 
Maria Nilsson - The crown of Arsinoë II. The creation and development of an imagery of authority, University of Göteborg. Faculty of Arts, Göteborg, 2010 - на английски език, от Academia.Edu, формат PDF. Сваляне с ляв бутон (downloading by left button) и после през бутона Download. Academia.Edu изисква регистрация или влизане през Фейсбук/Google акаунт за сваляне на файловете/ Academia.Edu needs a registration (you can use the Facebook or Google account) for downloading.
 
 
 
 
 
 
Added by: Admin | | Tags: корони на фараона, атеф, шути, Древен Египет, фараони, остров Филе, Арсиное, дешрет, Птолемеи, Птолемей II Сотер
Views: 2181 | Placed till: 19.12.2024 | Rating: 0.0/0
Total comments: 1
1 Admin  
0
The Crown of Arsinoë II is a detailed study of a unique crown that was created for the Ptolemaic Egyptian Queen Arsinoë II which has important conclusions for ancient Egyptian history. Images of Arsinoë are represented in a broad spectrum of iconographic media, depicting this historical figure in a Greek as well as Egyptian cultural setting, and as queen and goddess alike, though her tomb has never been found. Based on detailed examination of reliefs, the aim is to identify and understand the symbolism that is embedded in each pictorial detail that together form the crown, as well as all contextual aspects of the relief scenes, and how this reflects the wearer's sociopolitical and religious positions. The results of this study suggest that the crown of Arsinoë was created for the living queen and reflected three main cultural positions: her royal position as King of Lower Egypt, her cultic role as high priestess, and her religious aspect as thea Philadelphos . It indicates that she was proclaimed female pharaoh during her lifetime and should be included in the official pharaonic king list as Ptolemy II's co-regent: her royal authority should be considered equivalent to Hatshepsut, Tawosret and Amenirdis II, as one of the most important royal women in Egyptian history. Arsinoë's complex persona were embedded in a very unique attribute her crown and that this remained a symbol of authority throughout the last centuries of the ancient Egyptian period.

Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]