Tuesday, 23.04.2024, 10:46
Main » Ad Board » ДРЕВЕН ЕГИПЕТ И АФРИКА » Изкуство

Laurel Bestock - Violence and power in ancient Egypt
25.03.2021, 11:00

За мнозина цивилизацията на Древен Египет е една утопия на мирната идилия, ориентирана основно към изкуството и архитектурата, чието въображение е фиксирано единствено върху задгробния живот и единението с божествата от многобройния пантеон.
Нищо обаче не може да бъде по-далеч от истината, тъй като насилието и убийството са неделима част от древноегипетската идеология още от самото зараждане на тази култура - те не се изчерпват единствено с изграждането на империята от времето на Новото царство. Те имат ритуално-религиозни и идеологически измерения, като не случайно от най-дълбока древност един от най-трайно задържалите се стереотипни образи на фараона е как той размазва главата на повален враг с могъщия си боздуган. На иконографските измерения на насилието в изобразителното изкуство и идеологията преди Новото царство е посветена и тази книга.

Laurel Bestock - Violence and power in ancient Egypt: image and ideology before the New Kingdom, London - New York, Routledge, 2018

- на английски език, от MEGA, формат PDF.Сваляне с ляв бутон (downloading by left button) и после през бутона Download.

Laurel Bestock - Violence and power in ancient Egypt: image and ideology before the New Kingdom, London - New York, Routledge, 2018

- на английски език, от Google Drive, формат PDF. Сваляне с ляв бутон (downloading by left button) от страницата на предоставящия сървър, после през бутона стрелка надолу/after by down arrow button. 

 

Added by: Admin | | Tags: древноегипетско изкуство, Древен Египет, древноегипетска археология, древноегипетска идеология, древноегипетско военно дело
Views: 483 | Placed till: 25.09.2021 | Rating: 0.0/0
Total comments: 1
1 Admin  
0
Violence and Power in Ancient Egypt examines the use of Egyptian pictures of violence prior to the New Kingdom. Starting with the assertion that making and displaying such images served as a tactic of power, related to but separate from the actual practice of violence, the book explores the development and deployment of this imagery across different contexts. By comparatively utilizing violent images from a variety of other times and cultures, the book asks that we consider not only how Egyptian imagery was related to Egyptian violence, but also why people create pictures of violence and place them where they do, and how such images communicate what to whom. By cataloging and querying Egyptian imagery of violence from different periods and different contexts―royal tombs, divine temples, the landscape, portable objects, and private tombs―Violence and Power highlights the nuances of the relationship between aspects of royal ideology, art, and its audiences in the first half of pharaonic Egyptian history.

Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]