Понеделник, 29.04.2024, 12:25
Main » Ad Board » ДРЕВЕН ЕГИПЕТ И АФРИКА » Архитектура

Erika Meyer-Dietrich - Auditive Räume des alten Ägypten. Die Umgestaltung einer Hörkultur in der Amarnazeit
11.02.2023, 11:35

Епохата Амарна в края на XVIII династия на Древен Египет е безспорно период на радикални трансформации - не само в областта на идеологията,  администрацията, вътрешната и външна политика, но и на изкуството и визуалната репрезентация, които обслужват и се явяват директно отражения на промените в идейната сфера. 
Това крайно провокативно, но и дискусионно проучване има за цел да докаже, че тези промени засягат и аудиокултурата. На основата на изображенията на действия иницииращи звукови послания (говорене, пеене) и на архитектурните решения в гробниците на Амарна влияещи на разпространението на звука, авторът изгражда една колкото смела, толкова и спорна хипотеза: през тази епоха има и промяна на звуковия набор в речта. При него чрез артикулиране на едни звуци и туширане на други се създава и разпространява съвсем различно произношение, както и различен тип слухова култура, които са една от отличителните специфики на тази радикална революция в древноегипетското общество.

Erika Meyer-Dietrich - Auditive Räume des alten Ägypten. Die Umgestaltung einer Hörkultur in der Amarnazeit, Leiden-Boston, Brill, 2017 [Culture and History of the Ancient Near East 92]

- на древноегипетски език (латинска транлитерация) и немски език, от MEGA, формат PDF. Сваляне с ляв бутон (downloading by left button) и после през бутона Download.

 

Added by: Admin | | Tags: древноегипетска археология, XVIII династия, Ново царство, Амарна, древноегипетско изкуство, древноегипетска архитектура, Древен Египет, древноегипетски език
Views: 217 | Placed till: 11.03.2023 | Rating: 0.0/0
Total comments: 1
1 Admin  
0
In Auditive Räume des alten Ägypten Erika Meyer-Dietrich explores the sonic aspects of culture in the 18th Dynasty (1550-1290 BCE). Crucial to the transformation of an audio culture during the Amarna Period are the transfer of traditional sound patterns to new contexts and the position of the heard body in social spaces. Based on the iconography of sonic acting and the representation of urban places as auditive spaces in the rock tombs of Tell el Amarna she convincingly shows how, through sound sequences and the creation or omission of sounds, auditive spaces are given social and religious significance. Her work adds an important new aspect to the understanding of the Amarna Period, which until now has been studied mainly as a visual culture.

Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]