Main » Ad Board » ДРЕВЕН ЕГИПЕТ И АФРИКА » Изкуство |
14.10.2024, 06:07 | |
Класическо проучване за древноегипетския изобразителен канон и неговите пропорции. Авторът не просто разглежда появата и историческото утвърждаване на тази художествена концепция. Той извежда нейните основни принципи чрез разделяне стандартизираните изображения на модули и техния цифрово-геометричен анализ. Главното му заключение е, че заупокойното изкуство: стенописи и релефи на гробниците изконно се е смятало за непредназначено за очите на живите. Затова и при него религиозно-магическите изисквания на култа надделяват недвусмислено над естетическите търсения. Не е необходимо изображенията да са красиви, но задължително трябва да са подчинени на определени принципи и пропорции. Според вярванията грешка в тях може да има сериозни последствия за съдбата на починалия поради нарушаване на магическия баланс, гарантиращ му безпроблемно съществуване в отвъдното. Затова и от един момент нататък древноегипетското изкуство, най-вече заупокойното, се формализира до крайна степен и губи много от своите естетически достойнства. Жертвано е съдържанието за сметка на формата. Erik Iversen - Canon and Proportion in Egyptian Art, Warminster, Aris & Phillips, 1975 - на английски език, от Google Drive, формат PDF. Сваляне с ляв бутон (downloading by left button) от страницата на предоставящия сървър, после през бутона стрелка надолу/after by down arrow button.
| |
Views: 932 | Placed till: 14.11.2024 | Rating: 0.0/0 |