Събота, 27.04.2024, 02:11
Main » Ad Board » ДРЕВЕН ЕГИПЕТ И АФРИКА » Комплексни изследвания

Victoria Ann Foertmeyer - Tourism in Graeco-Roman Egypt
15.07.2019, 13:56

Откакто първите  колонисти закотвят корабите си на пристан в земята на фараоните и Херодот макар и фантазьорски поднася на Елада първия разказ за Египет, екзотичното очарование на тази страна грабва въображението на гърците. В епохата на Птолемеите политическият мит за културна приемственост и родство между египтяни и елини се превръща в спойка на трайна държавност и катализатор на културния феномен на елинизма.
Това са най-важните, но и не всички причини за един от първите примери за културен туризъм в историята. През цялата Античност посетители от Гърция и Рим се стичат в Египет за да обиколят забележителните му места. Независимо дали поклонници, желаещи с религиозен ентузиазъм да бъдат посветени в мистериите на Озирис-Серапис, жадуващи за древно знание философи разгръщащи свитъците на Александрийската библиотека или любопитни пътешественици, желаещи да пристъпят през прага на гробницата на Александър Велики или да се любуват на пирамидите в Гиза и гората от каменни колони в Карнак, всички те са частици от мощен поток на културен обмен, създал уникалния континуум на Източното Средиземноморие по онова време.

Victoria Ann Foertmeyer - Tourism in Graeco-Roman Egypt, Princeton (NJ), Princeton University, 1989- на английски език, от Google Docs,формат PDF. Сваляне с ляв бутон (downloading by left button) от страницата на предоставящия сървър, после през бутона стрелка надолу/after by down arrow button.

 


 

Added by: Admin | | Tags: древноегипетска религия, Озирис, Птолемеи, Серапис, елинизъм, Римски Египет, древноегипетска цивилизация, Древен Египет, древноегипетска култура
Views: 737 | Placed till: 15.11.2022 | Rating: 0.0/0
Total comments: 1
1 Admin  
0
Greeks and Romans exploited the land of the Pharaohs as tourists, travelling along the Nile in search of marvels and wisdom. Natives also engaged in tourist travel as pilgrims visiting the gods at their festivals. All of these tourists left souvenirs of their visits in the form of graffiti scrawled on the Pyramids, the talking colossus of Memnon and the temple of Isis at Philae. The study examines the discernible travel patterns and motives of tourists in Egypt as gleaned from their graffiti, as well as the literary, epigraphic and papyrological evidence from Alexander's conquest in 332-1 B.C. to the destruction of the Alexandrian Serapeum in 392 A.D. The wisdom of Egypt was sought after by tourists who wished to consult with priests and learn about Egyptian religion and hieroglyphic writing, which they believed contained the origin of many Greek cults such as the mysteries of Eleusis and Dionysus. The 'fascination' with Egypt also included the sense of irresistible horror. A trip of Egypt was equated with a journey to the Underworld via the mythical language of the Osiris/Sarapis cult. Tourists expected to confront an industry of death in the Land of the Dead, as well as the ghosts of the recent past like Alexander the Great and Pompey. It was in Egypt, where the notion of Greek cultural supremacy had been shattered by Herodotus, that tourists came to terms with their own past.

Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]