Събота, 27.04.2024, 13:58
Main » Ad Board » ДРЕВЕН ЕГИПЕТ И АФРИКА » Религия и философия

Jonathan Winnerman - Rethinking the Royal Ka
20.02.2021, 16:55

Един от най-любопитните въпроси, които занимават умовете на египтолозите е дали древните египтяни са считали своя владетел - фараона, за бог или за обикновен човек. Въпреки някои спорадични възражения, все пак всеобщият консенсус между тях е, че наистина монархът чрез коронацията и съпътстващите управлението магически ритуали (например хеб-сед) наистина се превръща в божество в човешки облик и след смъртта си се съединява с боговете. Свидетелство за това е и заупокойният култ към "небесния двойник" на царя, неговото "ка" или дух, извършван от наследилите трона негови приемници. Настоящата монография анализира огромен археологически и писмен материал, за да обоснове убедително това доказателство и да представи пред нас идеологическия богочовешки синтез в рамките на тази древна цивилизация, така както е отразен през епохата на Новото царство (XVI-XI в. пр. н.е.). Впоследствие тази идея не отмира, а открива своето ново преосмисляне в контекста на християнската религия.

Jonathan Winnerman - Rethinking the Royal Ka, Chicago (IL), The University of Chicago, 2018

- на английски език, от The University of Chicago Digital Repository, формат PDF.Сваляне с ляв бутон (downloading by left button) и после през бутона Download.

АЛТЕРНАТИВЕН ЛИНК / ALTERNATIVE LINK:

Jonathan Winnerman - Rethinking the Royal Ka, Chicago (IL), The University of Chicago, 2018

- на английски език, от Google Drive, формат PDF. Сваляне с ляв бутон (downloading by left button) от страницата на предоставящия сървър, после през бутона стрелка надолу/after by down arrow button.

 

Added by: Admin |
Views: 470 | Placed till: 20.03.2021 | Rating: 0.0/0
Total comments: 1
1 Admin  
0
One of the most curious questions that occupies the minds of Egyptologists is whether the ancient Egyptians considered their ruler - the pharaoh, a god or an ordinary man. Despite some sporadic objections, the general consensus among them is that indeed the monarch, through coronation and the accompanying magical rituals (such as heb-sed), does become a deity in human form and unite with the gods after death. Evidence of this is the late cult of the "heavenly double" of the king, his "ka" or spirit, performed by his successors to the throne. This monograph analyzes a huge amount of archaeological and written material to convincingly substantiate this evidence and present to us the ideological synthesis between human and divine within this ancient civilization, as reflected in the era of the New Kingdom (XVI-XI cent. BCE). Subsequently, this idea did not die out, but found its new rethinking in the context of the Christian religion.

Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]